Możliwe, że będę uczestniczył w projekcie gry RPG. Nie będzie ona grą sieciową.
Natomiast będę odpowiedzialny za robienie masy grafik, co się przyda, ale łatwe nie będzie. Poniżej kilka sugestii, które chciałem wrzucić do neta.
Grafika postaci:
Proponuję gołą postać zrobić w programie 3D ponieważ:
- sądzę że autorowi zależy na realistycznych postaciach
(nie przypominających mangowe pastacie)
- aczkolwiek interesują nas tylko 2 zasadnicze spojrzenia na postać
- są to postać z przodu i postać z tyłu
- w izometrii poruszamy się w 4ech kierunkach ale
- postać stojącą przodem bokiem, jej obraz możemy przerzucić,
żeby stała bokiem w drugą stronę
- buduje to wrażenie takie, że miecz trzymany w prawej ręce, będzie
trzymany w lewej po tym przerzucie
- dla mnie jest to mało zauważalne i nieznaczące
- pozwala natomiast oszczędzić sobie blisko połowę nowych grafik
(zmiana ręki powoduje zmianę cieniowania i ułożenia ciała znacząco)
- postacie poruszają się w 4 kierunkach, ale grafiki robimy dla 2óch
kierunków
- mamy postać stojącą - 2 grafiki ( z czego dobrym efektem jest, gdy postać
stojąca sprawia wrażenie poruszającej się lekko - efekt sapania, oddychania)
- łącznie daje nam to 8 grafik (po 4) - z czego nie są one jakoś trudne
w zrobieniu (animacja nie wymaga zmiany zbytnio ułożenia nóg, rąk)
- chodzenie postaci - machanie łapami i nogami
- ze względu na zmianę nóg i rąk, żeby zachować płynność..
- należy użyć około 16 grafik dla obu kierunków (po 8, 4 na kazde ułożenie rąk,nóg)
- schody zaczynają się przy trzymaniu miecza, bądź łuku
- nie wiem, czy będzie łuk (dobrze by był)
- jeśli będzie różdżka lub inny przedmiot ataku -> wykorzysta animację powyższych
- trzeba założyć wariant, że postać z mieczem, bądź łukiem - będzie się poruszać
je trzymając
- dziwnie będzie wyglądać animacja postaci biegającej z mieczem w rękach
porównując do biegu bez miecza
- proponuję drugą animację -> skradanie się z mieczem/łukiem w dłoniach
- w takiej animacje w grę wchodzi jedynie ruch nogami (tułów się nie zmienia)
- wymaga ona również 16 grafik (ale mniej roboty)
-animacja bicia - osobno dla łuku i miecza
- miecz - lekko uniesiony, bardzo uniesiony ( klatka x 2 + lekka animacja np połysk miecza)
- takie przytrzymanie miecza w powietrzu da dobry efekt i wzbogaci animację
- cios będzie wyglądał podobnie - miecz w locie (tuż przed uderzeniem) miecz uderza
( x 3 + dodatkowa animacja np krew tryska)
- interesuje nas liczba róznych spritów - dla obu kierunków -> tylko 8 -> cios jest szybki
- łuk jest inaczej trzymany - spodziewam się podobnej ilości jak wyżej
- ponieważ mamy 2 sposoby poruszania się - proponuję animację polegającą na zakładaniu miecza, łuku
- dla łuku i miecza da to 12 klatek ( po 3 dla czynnosci zakladania )
- jak widać animacji jest sporo. a w wielu momentach trzeba będzie edytować itemy
- sądzę że itemy będą robione w programie 3D jak blender
- i każdy item będzie miał pewną również sporą liczbę animacji
- grafika świata
- w przeciwieństwie do animacji postaci, grafikę świata można nieustannie ubogacać,
nieingerując w poprzednie wytwory
- trzeba założyć pewien plan minimum dla grafiki, tak by gra była rozbudowana
mimo niezbyt wielu elementów, które będą dopracowane
- początkowo zadaję sobie pytania - jak świat będzie wyglądać i co będzie się w nim zmieniać
- wychodzę z zapytaniem jakie krainy będą w grze
- na pewno będzie jakaś wioska, jakieś miasto (fort), las, lochy, jaskinia, wnętrze chatki,
wnętrze domu/zamku,
- las to: trawa, wyzsza trawa, grafika grzyba/krzaczka/kamienia, drzewo x 3 grafiki,
rzeczki kawałek, kałuża, ścieżka, wybrzuszenie, ognisko zgaszone, zapalone
- wioska to: powyższe plus - chodnik, chatka x 2, studnia, mały stragan, prymitiv ławka,
beczka
- miasto - co powyżej - + inne grafiki domku, chodnika, pojawia się brama i mur
- zamek - co powyżej + jakiś dywan, jakiś pomnik
- lochy - są skąpe (ułatwiona sprawa)
- jaskinia - też nie jest źle, fajnie by było zrobić odblask kałuży, i światło odbijające
- wnętrza chatek - drzwi, ściana, podłoga, dywan, okno, stół, krzesła, skrzynia, obrazy,
szafka, dzban z wodą, ubranie rzucone nieładem, łóżko, firanki, lampy
- jest to bardzo dużo roboty, odpuszczam takie wątki jak pustynia, kraina lodowa,
na początku być ich nie musi.
- nie wiem co z formatem nocy i dnia, nie wiem jak się będzie konwertować kolory
- na pewno dobra gra światłem przy ognisku lub świetle lampy = cool
- animacja spadających liści - wiadomo
- animacja trawy - poruszającej się lekko, tak jakby wiatr wiał
- animacja ognia (lampy, ognisko)
- potwory - podobnie jak postacie = dużo pracy przy każdym
- jeden tym poruszania się, ale animacja uderzenia, poruszania musi być
- potwory są duże - bo postacie są duże
- też robione w 3d? taki niedźwiedź np?
- oczywiście będziemy walczyć z ludźmi, ale jakiś potwór jest zawsze :D
- możemy zrobić pieska, kaczuszki łażące - bajer ale bez nich trochę dziwnie będzie
Jak widać zrobienie grafiki dla gry, która charakteryzuje się dużymi postaciami
o realistycznym wyglądzie będzie trudne, ale nie niemożliwe.
Ograniczona ilość elementów do minimum nie popsuje zabawy,bo można je będzie dobrowolnie
łączyć. Zrobienie 3 różnych lasów, wiosek, lochów nie będzie problemem.
Mam pytanie - czy mapy mogą być małe lub wąskie i rozciągnięte?
Małe mapy pozwolą nam ograniczyć ilość grafiki -> nie będzie trzeba robić dachów np.
Proponowałbym budynki i drzewa umiejscawiać w górnej części mapy, dolną natomiast
przeznaczyć na niższe obiekty.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz